Και η παραμικρή άθληση κάνει καλό στους ηλικιωμένους

Αν θέλουν να μειώσουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Η οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα είναι καλύτερη για έναν ηλικιωμένο από το να μη κάνει τίποτε, αν θέλει να μειώσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, σύμφωνα με μια νέα ολλανδική επιστημονική έρευνα.

Η μελέτη, που έγινε σε περισσότερους από 24.500 ανθρώπους ηλικίας 39 έως 79 ετών και διήρκεσε 18 χρόνια, έδειξε ότι όσοι ηλικιωμένοι ήταν μέτρια αδρανείς σωματικά, είχαν κατά μέσο όρο 14% μειωμένο κίνδυνο να πάθουν κάποιο καρδιαγγειακό επεισόδιο (έμφραγμα, εγκεφαλικό κ.α.), σε σχέση με όσους ήταν τελείως αδρανείς.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καρδιολόγο δρα Σανγκίτα Λάχμαν του Ακαδημαϊκού Ιατρικού κέντρου του Άμστερνταμ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό περιοδικό προληπτικής καρδιολογίας «European Journal of Preventive Cardiology», τόνισαν ότι ακόμη και μικρά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας είναι επωφελή για την υγεία της καρδιάς.

Όπως είπε η Λάχμαν, «οι ηλικιωμένοι πρέπει να ενθαρρύνονται τουλάχιστον να περπατούν, να κάνουν κηπουρική ή τις δουλειές του νοικοκυριού».

Οι συστάσεις των ειδικών διεθνώς είναι ένας μεσήλικας άνθρωπος 55 έως 65 ετών να κάνει τουλάχιστον 150 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης την εβδομάδα ή 75 λεπτά μεγάλης έντασης. Η νέα μελέτη δείχνει ότι οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας (άνω των 65 ετών) μπορούν να έχουν όφελος και με πολύ λιγότερη δραστηριότητα.

 

Protothema.gr

Be the first to comment on "Και η παραμικρή άθληση κάνει καλό στους ηλικιωμένους"

Leave a comment